Purmo od 20 lat w Polsce

Autor: Purmo; Data publikacji: 2012-11-06
  • Do notesu
  • duże
  • Wyślij znajomemu…

Purmo sprzedało w Polsce już ponad 12 milionów grzejników. Purmo sprzedało w Polsce już ponad 12 milionów grzejników.

Marka Purmo w Polsce ma 20 lat. W ciągu tego czasu firma sprzedała ponad 12 milionów sztuk grzejników płytowych Purmo, setki tysięcy grzejników łazienkowych i dekoracyjnych, komponenty ogrzewań podłogowych i systemów rurowych, do których dołączono dziesiątki milionów metrów rur. Purmo ogrzało ponad 400 000 domów jednorodzinnych i 1 600 000 mieszkań.

[koniec abstraktu]

Statystyczna polska rodzina posiada w domu ponad jeden grzejnik Purmo. Większość budynków użyteczności publicznej wyposażona jest w grzejniki płytowe lub dekoracyjne Purmo. Statystyka mówi również, że średnio: do przewiezienia grzejników Purmo użyto w Polsce 31 000 tirów, a instalatorzy przenieśli i zamontowali 384 700 000 kilogramów grzejników. 27 października w warszawskim hotelu Westin odbyła się uroczysta gala z okazji 20-lecia obecności marki Purmo w Polsce. W uroczystości wzięli udział goście z Polski i zagranicy – pracownicy oraz partnerzy handlowi Purmo. Podczas świętowania jubileuszu działalności Purmo w Polsce, zorganizowane zostało również pożegnanie Dyrektora Sprzedaży i Marketingu Wojciecha Makowskiego, który przez 20 lat nieprzerwanie pełnił tę funkcję.

Purmo historia rodzinnej tradycji

Statystyczna polska rodzina posiada jeden grzejnik Purmo Statystyczna polska rodzina posiada jeden grzejnik Purmo.

 Purmo to nazwa małej miejscowości w środkowo-zachodniej części Finlandii. W 1952 roku w tej miejscowości trzech kolegów założyło niewielki zakład, który produkował narzędzia rolnicze. Trzy lata później ich fabrykę, którą nazwali Purmo-Produkt - zniszczył pożar, co zmusiło założycieli do przeniesienia produkcji do pobliskiego miasta Jakobstad, gdzie nadal rozwijali swój biznes. Pod koniec lat 50. Purmo-Produkt kupiło niewielką fabrykę grzejników i tak rozpoczęła się produkcja pierwszych grzejników płytowych pod marką Purmo, które miały stawić czoło ostremu klimatowi północnej Skandynawii. We wczesnych latach 70. Purmo-Produkt zostało przejęte przez koncern Rettig. Produkcja grzejników została zmodernizowana i zautomatyzowana. To był pierwszy krok do stworzenia największej na świecie firmy wytwarzającej produkty grzewcze.

Retting inwestuje

Założony w 1770 roku koncern Rettig Group obejmuje swym działaniem trzy odmienne obszary biznesu: Bore (żegluga), Nordkalk (produkty wapienne) oraz najbardziej znaną gałąź działalności – Rettig Heating – czyli ogrzewanie. Koncern założony i nadal kierowany przez rodzinę von Rettig, rozpoczynał działalność w branży tytoniowej i stoczniowej. W miarę rozwoju firmy rodzina Rettigów dywersyfikowała swoje zainteresowania rozszerzając działalność o kolejne branże: napoje, wyroby cukiernicze oraz nieruchomości. W latach 70 koncern Rettig przejął fabrykę Purmo w Jakobstad rozpoczynając tym samym nowy rozdział we współczesnej historii firmy i wkraczając w dziedzinę ogrzewania. Przejęcie zaowocowało inwestycjami w maszyny i modernizację produkcji w fabryce Purmo. W 1974 roku otwarto w Hanowerze biuro handlowe do obsługi rosnącego eksportu grzejników na rynek niemiecki. W 1976 roku zainwestowano w nową fabrykę w Jakobstad, która osiągnęła obecną wydajność na poziomie 900 000 sztuk rocznie. W latach 80-tych fabryka w Jakobstad sprzedawała coraz większe ilości grzejników na rynek fiński. Po przejęciu kolejnych dwóch rodzimych producentów grzejników koncern Rettig został wiodącym producentem ogrzewania na rynku skandynawskim. Dalsze przejęcia producentów grzejników w różnych krajach europejskich doprowadziły koncern Rettig do pozycji niekwestionowanego lidera branży grzewczej. W latach 80. i 90. dalsze inwestycje w rozwój produkcji zaowocowały otwarciem nowych fabryk grzejników płytowych w Szwecji, Belgii, Irlandii, Niemczech i Polsce. Powstały nowe filie firmy m.in. w Rosji, Danii, Estonii, Rumunii, Bałkanach i na Łotwie. Szybki rozwój trwał nadal, a dwie czołowe marki koncernu Rettig - Purmo i Radson - połączyły swoje siły w zunifikowanej ofercie. Wkrótce dołączyły do nich kolejne marki: Thermopanel oraz Vogel & Noot. Ostatnim przejęciem (styczeń 2012) Rettig ICC była niemiecka firma Hewing – producent wysokiej jakości rur z tworzyw sztucznych. Po włączeniu fabryki Hewing w struktury koncernu Rettig ICC Hewing produkuje rury na stale rosnące potrzeby Rettiga. W ten sposób powstał samowystarczalny koncern oferujący kompletne rozwiązania grzewcze – produkujący elementy grzewcze, dostarczający rozwiązania technologiczne oraz serwis.

Główne zakłady produkcyjne Purmo/ Radson mieszczą się w: Rybniku, Zonhoven, Jakobstad, Gateshead, Meiningen, Izmirze, Dimlach oraz Biache St. Vaast. Partnerstwo marek wzmacniają pozostałe brandy koncernu Rettig ICC: Thermopanel oraz LVI.

Rettig ICC jest największym światowym wytwórcą produktów grzewczych, zatrudniającym 3000 ludzi i produkującym ponad 9 milionów grzejników rocznie. 15 fabryk koncernu rozlokowanych jest w 11 europejskich krajach. Rettig eksportuje grzejniki do 50 krajów na całym świecie. W 2011 roku firma Rettig ICC osiągnęła obroty rzędu 396 milionów EURO.

Rodzinne wartości filarami działania

Główna siedziba Rettig Group mieści się w Helsinkach. Po ponad 200 latach funkcjonowania firma nadal pozostaje własnością rodzinną – Prezesem Zarządu Rettig ICC jest obecnie Cyril von Rettig. Firmę niezmiennie wyróżnia przywiązanie do rodzinnych wartości. Nieustanna dbałość o klientów, pracowników i rodzinne tradycje, które po 200 latach od założenia firmy nadal odgrywają kluczową rolę. Rettig Group pozostaje wierna czterem filarom, na których opierają się wartości firmy – są to: otwartość, uczciwość, elastyczność oraz szacunek. Wartości te odzwierciedlane są w każdym przejawie działania firmy, która stawia na zrównoważony rozwój, uczciwość i wieloletnie partnerstwo handlowe. „W Rettig Group kontynuujemy odkrywanie naszego sposobu pracy, aby określić nowy potencjał i dodać wartości naszemu biznesowi. Centralnymi punktami tych poszukiwań są innowacja, zdrowie, bezpieczeństwo i środowisko naturalne. Ponieważ jest to prywatny biznes rodzinny, osiągamy nasze cele poprzez cierpliwość i długoterminową wizję, dając przykład odpowiedzialności w biznesie oraz zrównoważonej rentowności” - wyjaśnia Cyril von Rettig.

 

Projekt domu: TK23TK23131,80 m²
Projekt domu: Alandra 2MAlandra 2M131,98 m²
Promocja! Niższa cena!
Projekt domu: MaderaMadera132,20 m²
Projekt domu: Dostępny 2Dostępny 2132,30 m²
Promocja! Niższa cena!
Projekt domu: Minorka IIMinorka II132,80 m²
Więcej polecanych projektów domów

BIAŁA ELEWACJA - jaki wybrać tynk

A miał ktoś doświadczenie z połączeniem klasycznej elewacji z takim kamieniem jak tu: https://completehome.pl/media/photos/342285603509520166.jpeg. Nie jest to problematyczne potem?

Autor: bartezz, data: 2019-03-15 13:43:49

Wybór - drzwi wejściowe

Sprawdź markety budowlane. Niektóre akurat mają całkiem sporo ofertę w tym zakresie.

Autor: michael, data: 2019-03-08 21:24:52

TYNK NA ELEWACJĘ

Tynk - najlepiej cienkowarstwowy, a z tych najlepiej silikonowy. Ja mam system FT TN30 i super - jest czysta, gładka elewacja w takim kolorze, w jakim była na początku. Technologie się zmieniają, również w fasadach i polecam korzystać z tych nowszych, a zarazem sprawdzonych.

Autor: arnold, data: 2019-02-26 18:34:18

Drzwi wewnętrzne

Dla mnie najważniejsza sprawą, było by drzwi były z prawdziwego drewna. Nie chodzi tylko o to, że takie drzwi po prostu mi się najlepiej podobają, ale także o to, że przy wykańczaniu domu postawiliśmy na naturalne materiały, przyjazne człowiekowi. Dokładnie przejrzeliśmy ofertę kilku (a może nawet kilkunastu) firm oferujących takie drzwi i wybór padł na firmę Styl Drzewa. Drzwi są eleganckie, solidne wykonane i co najważniejsz są to dębowe drzwi z najwyższej jakości drewna pomalowane bezpiecznym dla zdrowia lakierem.

Autor: Enieli, data: 2019-02-24 20:07:48

salon płytki czy panele

Jak się ma pieniądze, to pewnie, że drewno wygląda najlepiej. A jak się nie chce wydawać nie wiadomo ile, to lepiej postawić na panele. Tym bardziej, że dobra podłoga to nie tylko to co widać, ale trzeba także pamiętać o położeniu dobrego podkładu, który zapewni komfort chodzenia. My mamy u siebie panele, a pod nimi pianomat, a dokładnie pianowood firmy Organika. Ma tą zaletę, że jest materiałem o dużej gęstości, co wpływa na lepsze wygłuszanie dźwięków i na to, że świetnie wyrównuje drobne nierówności podłoża . Poza tym dobrze dociepla podłogę - i powiem że różnicę naprawdę czuć.

Autor: Enieli, data: 2019-02-24 20:03:40
Zobacz całe forum

Dobry Start

  • Dziennik i tablica budowy
  • Projekty małej architektury
  • Pakiet magazynów wnętrzarskich
  • Pakiet magazynów budowlanych

Twoje Korzyści

  • Największy wybór projektów
  • Gwarancja najniższej ceny
  • Bezpłatna dostawa
  • Możliwość wymiany lub zwrotu
  • Bezpłatna zgoda na zmiany
Zamów bezpłatny katalog z projektami
Super promocje - projekty w wyjątkowych cenach
Röben - cegły klinkierowe
Roben
Fakro
Julstar Haus
Jeger
Fabryka Stropów

150

250

350

20

30

40

  • ParterowyParterowy
  • PiętrowyPiętrowy
  • Z poddaszemZ poddaszem
  • Brak garażuBrak garażu
  • GarażGaraż
  • Wiata garażowaWiata garażowa

Szukanie zaawansowane

0

Twoje ulubione projekty domów

Notatnik jest pusty. Dodaj do ulubionych to praktyczna funkcja portalu Domowy.pl, która pozwala gromadzić w jednym miejscu projekty i artykuły.